komentara

10 strahova od gyma

10 strahova od gyma

Strah od tromosti i viška kilograma za mnoge je glavni motivator za fizičku aktivnosti i upisivanje u teretanu, ali postoji i čitav niz onih koji imaju različite blokade kad je teretana u pitanju. Prema istraživanju agencije Mintel, većina ispitanika kao razlog zaobilaženja teretane navodi “osjećaj izgubljenosti u tom prostoru”. Naravno da je prvi dolazak na nepoznato mjesto vrsta stresa, ali nemojte zbog toga odustati nego si dozvolite da zavolite osjećaj koji će vas preplaviti nakon vježbanja. Ispočetka su svi novi vježbači nervozni, ali kad počnu primjećivati prve pomake na svome tijelu steći će i samopouzdanje i teretana će postati mjesto gdje se osjećaju dobro.

Navodimo vam 10 najčešćih izgovora zašto ljudi ne žele krenuti u gym i 10 rješenja tih naizgled nepremostivih problema:

1. “Ne mogu napraviti niti jedan sklek”

Sklekovi

Početnicima u teretani koji nemaju snage u gornjem dijelu tijela i ne mogu napraviti niti jedan sklek, dodatno je otežavajuća okolnost osjećaj da ih netko gleda u njihovoj slabosti. Mnogo je onih koji prije odlaska u teretani pokušavaju kod kuće steći neku minimalnu formu kako se ne bi u teretani “osramotili”.

Rješenje: Počnite prvo raditi jednostavnije sklekove, s koljenima na podu kako biste polako stjecali snagu za one teže. Također, obratite se treneru koji će vam pomoći kako da ojačate gornji dio tijela.

2. “Ne želim se prenabildati”

Ne postoji trener kojem nekad u teretanu nije došla djevojka s ovakvom izjavom. Dakle, ne brinite se: nećete se jedno jutro probuditi prenabildane! To se jednostavno ne događa! I to je jedan od najbesmislenijih mitova vezanih uz teretanu.

Rješenje: Morate znati da će vam će vam rad u teretani ubrzani metabolizam, istopiti masnoće i pomoći u izgradnji ljepšega tijela. U prvom periodu ćete možda i dobiti koji kilogram, ali to je samo zato jer je mišićna masa teža od masnoće, ali dugoročno će vaga biti na vašoj strani.

3. “Nemam vremena za čekanje rezultata”

Gust raspored i nestrpljivost su za mnoge prepreka da se posvete gymu. mnogi misle da sat vremena teretane dnevno nije dovoljno za vidljive rezultate. Razmislite samo koliko vam je trebalo da steknete loše navike i koliko ste ih vremena održavali. Zar mislite da možete imati formu preko noći?

Rješenje: Čak i 30 minuta vježbanja imat će pozitivne učinke. Kratke i intenzivne vježbe s kratkim pauzama između serija (intervalni trening visokog intenziteta) imaju vrlo sličan učinak kao i mnogo duži treninzi s dužim pauzama. Na sobnom biciklu napravite 10 serija sa sprintevima od minutu, uz minutu pauze između serija. Ponavljajte ovo triput tjedno i imat ćete iste učinke kao da biciklirate svaki dan na nižem intenzitetu i po nekoliko sati.

4. “Na traci ću se ozlijediti”

Traka

Iako u svojem 14-godišnjem stažu u teretani nikada nisam vidjela nikoga tko se ozlijedio na traci i dalje jako često slušam priče kako je traka “opasna” i kako se na njoj može “pasti i ozlijediti se”. Naravno da može, ako stanete na traku i brzinu podignete na 15km/h!

Rješenje: Ako se zaista bojite trake, počnite s sobnim biciklom ili orbitrekom. I prije početka pitajte trenera da vam pokaže kako se koja vježba izvodi. Kad stanete na traku, krenite s niskim brzinama da uhvatite ritam i priviknete se na pokret na mjestu. Zapamtite: vi kontrolirate traku, a ne traka vas!

5. “Vježbanje je dosadno”

Aktivnost poput dizanja utega ili bicikliranja ili trčanja na mjestu mnogima se čini dosadnim. Neki se ljudi toliko boje dosađivanja, da čak neće ni pokušati pronaći zabavu u vježbanju.

Rješenje: Neka vam treninzi budu raznoliki: jedan dan budite na traci, drugi na biciklu, treći na orbitreku. Izmjenjujte vježbe i nećete “oboljeti” od dosade.

6. “Izgledam debelo”

Mnogi će u teretanu krenuti zbog viška kilograma, ali velik je broj onih koji će od teretane brzo i odustati jer se ondje osjećaju deblje od ostalih.

Rješenje: Kad ste jednom došli u gym napravili ste veliki korak. To je mjesto gdje ćete ustrajnim radom postići da izgubite višak kilograma i da se osjećate bolje. Na vježbanje morate biti ponosni, a ne ga se sramiti. 7

7. “Pokupit ću neku zarazu”

Svlacionica

Istina je, u teretani možete pokupiti gljivice ili neki drugi oblik kožne infekcije. Ali uz vrlo malo brige šanse za infekciju su minimalne. Na kraju krajeva, infekciju možete pokupiti i bilo gdje drugdje!

Rješenje: Uvijek imajte ručnik sa sobom i prekrijte sprave ručnikom prije nego sjedate / liježete na nju. U svlačionicama nemojte hodati bosi i imajte dodatni ručnik za tuširanje.

8. “Proći će me volja za vježbanjem”

Iako vježbačima ovo zvuči besmisleno, mnogi ljudi se upravo boje da će im početni entuzijazam ubrzo opasti pa da bi to spriječili nikada ni ne počnu vježbati!

Rješenje: Napravite raspored vježbanja i držite ga se. Uskoro će vježbanje postati do vaše svakodnevne rutine, poput pranja zuba.

9. “Ne znam kako početi”

Mnogi početnici dođu u teretanu i izgube se u nizu sprava i utega te mogućih vježbi ne znajući koje vježbe izvoditi i kako ih kombinirati.

Rješenje: Učite! Guglajte po netu, čitajte, naučite koje su osnovne vježbe, koje su mišićne skupine i koji je najbolji plan treninga. Kad dođete u teretanu obratite se za pomoć treneru koji će vas uputiti u vježbe i sprave.

10. “Bit ću sav upaljen”

Želite imati bolje tijelo i izgubiti višak masnoća, ali ne želite dan nakon treninga ne moći ustati iz kreveta od upala mišića za koje niste znali ni da ih imate.

Rješenje: Počnite s kraćim treninzima (do 30 minuta) kako biste tijelo postupno navikavali na fizičku aktivnost. i obavezno: nakon svakog treninga se istegnite. Da, imate ćete upale, ali to je znak aktivnosti mišića i proći će. Ne zaboravite imati dane odmora kako bi se vaši mišići stigli odmoriti i spremiti na novu aktivnost.

Tekst: Zorana Jagodić
Foto: Ilustracija

Piše: prof. Zorana Jagodić

Profesorica hrvatskoga jezika i književnosti sportom se, kako sama kaže "bavi otkad zna za sebe". U posljednje tri godine radi kao novinarka i suradnica za više internetskih portala koji se bave tememama vezanim uz sport, fitness, prehranu i suplementaciju.