komentara

Hrana bogata željezom koju morate svakodnevno jesti

Hrana bogata željezom koju morate svakodnevno jesti

Jedite željezo. Pumpajte željezo. Ponavljajte. Željezo je mineral koji nosi kisik od vaših crvenih krvnih zrnaca do tkiva i mišića. Iz ovoga je jasno da je željezo nužno za zdravo funkcioniranje i sveukupno zdravlje organizma. Dodatno, dovoljno željeza će vam dati i dovoljno energije i zdravlje imunološkog sustava.

Prosječnom muškarcu je potrebno oko 8 mg željeza na dan, što nije teško za unijeti. No, važno je svakodnevno unositi namirnice koje su bogate željezom. Željezo iz namirnica životinjskog porijekla nešto se brže apsorbiraju od željeza iz biljaka. Ukoliko hranu s željezom kombinirate s vitaminom C (citrusi, paprika, brokola) postići ćete bolju apsorpciju ovog vrijednog minerala.

Zobene pahuljice su, osim što su izvrstan izbor za doručak, i odličan izvor željeza. Ovo je dodatan razlog zašto zobene pahuljice morate svakodnevno konzumirati. Kako biste poboljšali okus prilično dosadnih zobenih pahuljica (posebno ako ih jedete u vodi) dodajte malo orašastih plodova, bobičastog voća ili narezano svježe voće.

Jetrica mnogima nisu najomiljenija namirnica, no ona su izvrstan izvor željeza. Samo 85 grama pilećih jetara sadrži čak 60% vaše dnevne potrebe za željezom. A 85 grama zaista možete s vremena na vrijeme pretrpjeti…

Kamenice mnogima nisu dostupne, ali ako se ikada nađete u prilici da ih jedete – navalite! Pospite par kapi limuna preko kamenice i pojedite je. Možda vam se ni okus neće svidjeti, ali imajte na umu da su kamenice najbogatija namirnica iz mora koja je bogata željezom. Kamenice pružaju gotovo 6mg željeza po 100 g posluživanja.

Grah je izvrstan izvor željeza. Jedna šalica ovog povrća sadrži 29% dnevne potrebe za željezom. Grah ubacite u sve moguće obroke, od salata, juha ili ga jednostavno jedite kao prilog. Osim željeza, grahom ćete unijeti i vlakna koja su izvrsna za probavu i zdravlje organizma.

SpinatMeso je svima poznat izvor željeza. Sve vrste crvenog mesa poput govedine su namirnice bogate željezom. 100 g ovog mesa sadrži 2,5-3 mg željeza. Uključite ovu hranu u vašu prehranu i ostanite zdravi.

Špinat je prepun željeza. Samo pola šalice špinata sadrži oko 3,2 mg željeza. To čini špinat dobrom hranom za vašu krv.

I na kraju, tamna čokolada! Oko 36mg željeza dobijete sa 100 g tamne čokolade. Zar nije dobra stvar da je tako ukusna namirnica, također i zdrava. Svakodnevno pojedite malu količinu tamne čokolade kako bi popravili željezo u vašoj krvi.

Tekst: Zorana Jagodić
Foto: Ilustracija

Piše: prof. Zorana Jagodić

Profesorica hrvatskoga jezika i književnosti sportom se, kako sama kaže "bavi otkad zna za sebe". U posljednje tri godine radi kao novinarka i suradnica za više internetskih portala koji se bave tememama vezanim uz sport, fitness, prehranu i suplementaciju.