komentara

Što izbjegavati, a što jesti za ravan trbuh?

Što izbjegavati, a što jesti za ravan trbuh?

Zašto je gubljenje viška kilograma toliko težak proces? Jedan od razloga je što ljudi često u neznanju misle da je gladovanje najbolji način za riješiti se viška kilograma, a upravo na taj način će postići najgore rezultate i najbrže posustati u dijeti. Također, u moru dostupnih informacija na internetu često je vrlo teško pronaći kvalitetnu informaciju u moru besmislenih savjeta kojim ćete si najprije narušiti zdravlje, a kilogrami će ostati tu.

Pretilost je bolest suvremenog svijeta i u zemljama zapadne Europe i SAD-a sve je više osoba koje se bore protiv pretilosti pa su i mnoge vlade zapadnih država pokrenule programe edukacije o sprječavanju pretilosti, posebice u mlađih uzrasta. Čas su i lanci fast fooda počeli u svoju ponudu uvoditi zdraviju hranu kako bi bar na takav način sudjelovali u osvješćivanju ljudi u važnost razmišljanja i svjesnosti o važnosti brige o zdravoj prehrani. Prema podacima američke Organizacije za ekonomsku suradnju i razvoj, ukoliko se pretilost ne bude kontrolirala, do 2020. godine će 75 posto Amerikanaca biti pretilo.

Među onima koji se odluče za dijetu, najveća prepreka i boljka je nakupina masnoga tkiva u području trbuha. Upravo je taj dio tijela onaj koji zadaje najveće muke, ali uz pravilan trening i prehranu i „škembe“ se moguće riješiti. Naime, masnoća se najbrže i najlakše nakuplja upravo na trbuhu i radi se o tzv. tvrdoglavoj masnoći koju je najteže potaći na topljenje. Masnoća će se prvo taložiti na prednjem dijelu trbuha, a kad se počne prelijevati i sa strane, znajte da je vrag odnio šalu i da je vrijeme za ozbiljan rad kako biste ovaj proces zaustavili.

flatstomach

Trbušnjacima nećete postići ravan trbuh

Prvo i najvažnije pravilo je da ne smanjujete količinu hrane koju unesete već da jedete hranu koja će vam pomoći u topljenju masnih naslaga. Također, pogrešan odabir vježbi je česti uzrok zbog kojeg ljudi uzalud vježbaju, a ne postižu željene rezultate. Mnogi smatraju da će radeći stotine trbušnjaka dnevno skinuti višak masti na trbuhu. Hrpa je i onih koji će kupovati razna pomagala koja se svakodnevno reklamiraju na televiziji. No, i jedni i drugi će ubrzo shvatiti da rezultata nema. Naime, kad radite trbušnjake trbušni mišići povećavaju svoj volumen, čime vaš trbuh izgleda još i veći. Ono što vam treba je smanjenje masnoća koje se nalaze iznad trbušnih mišića, a koje se neće smanjiti povećavanjem mišića ispod njih. Primjerice, trčanje je jedna odlična vježba kojom ćete ovo postići. Uglavnom, svaka aerobna aktivnost (trčanje, brzo hodanje, bicikl, orbitrek) će ubrzati topljenje masnih naslaga pa vam preporučamo da svakodnevno izdvojite vrijeme za ovaj oblik aktivnosti.

No, u želji da smanjite trbuh prehrana ima najvažniji utjecaj. Na internetu ćete naći niz dezinformacija o hrani koju trebate unositi kako biste postigli željeni rezultat. Nabrojat ćemo neku hranu koja će vam na prvu izgledati kao „masna“, ali istina je da ta hrana sadrži tzv. dobre masnoće koje će vam pomoći u gubljenju neželjenog sala.

Tips-For-Flat-Abs

U svojoj prehrani morate imati:

  1. Maslinovo ulje,

  2. Cijela jaja,

  3. Kokosovo ulje (mast),

  4. Avokado, i

  5. Orašaste plodove.

Istovremeno, izbjegavajte i potpuno izbacite iz svoje prehrane:

  1. Umjetne zaslađivače,

  2. Sirupe s visokim postotkom fruktoze,

  3. Rafinirana ulja,

  4. Prerađene proizvode od soje, i

  5. Mesne prerađevine.

U neznanju, mnogi će se izgladnjivati i nemaštovito jesti samo mali broj namirnica što će vrlo često dovesti do odustajanja. Stoga, igrajte se s hranom, dozvolite si začine i uvidjet ćete da i zdrava hrana može biti maštovito pripremljena i ukusna. Samo na taj način postići ćete željene rezultate i ponosno na plaži pokazati svoje trbušnjake.

Tekst: Zorana Jagodić
Foto: Ilustracija

Piše: prof. Zorana Jagodić

Profesorica hrvatskoga jezika i književnosti sportom se, kako sama kaže "bavi otkad zna za sebe". U posljednje tri godine radi kao novinarka i suradnica za više internetskih portala koji se bave tememama vezanim uz sport, fitness, prehranu i suplementaciju.